Riešenie problémov

Analýza príčin a dôsledkov problémov, strát,  porúch  a nezhodnej produkcie

Problémy, ktoré spôsobujú prestoje, nezhodnú produkciu  a poruchy, možno rozdeliť do dvoch základných skupín:

  • náhle, náhodne sa vyskytujúce problémy – obyčajne majú jedinú príčinu, ktorú je možné relatívne jednodu­cho analyzovať a odstrániť (Kaizen, 5x prečo)
  • chronické problémy – majú viaceré komplikované príči­ny, ktoré je relatívne ťažké analyzovať a odstrániť

 

Metódy a nástroje riešenia v rámci Kaizenu a ich postupnosť:

  • Identifikácia a popis problému
  • Analýza problému :
    • 7 starých a nových nástrojov kvality,
    • Ishikawov diagram,
    • Paretová analýza,
    • ABC analýza,
    • 5x prečo,
    • Globál 8D,
    • PM analýza,
    • EWO analýza,
    • DMAIC,
    • FMEA/FMECA analýza,
    • VSM na údržbe (VA/NVA),
    • KVP
  • Grafická vizualizácia strát
  • Vypravovanie akčného plánu nápravných opatrení
  • Štandardizácia a vizualizácia opatrení
  • Monitoring nápravných opatrení

 

Využite služby nezávislého moderátora, znalého jednotlivých metód, ktorý dokáže získať požadované informácie pre úspešné vyriešenie problému a jeho procesnú štandardizáciu.

Vzhľadom k tomu ponúkame službu moderovania workshopov na chronické problémy, alebo často sa opakujúce problémy.

Comments are closed.