Analýza príčin a dôsledkov problémov, strát, porúch a nezhodnej produkcie
Problémy, ktoré spôsobujú prestoje, nezhodnú produkciu a poruchy, možno rozdeliť do dvoch základných skupín:
- náhle, náhodne sa vyskytujúce problémy – obyčajne majú jedinú príčinu, ktorú je možné relatívne jednoducho analyzovať a odstrániť (Kaizen, 5x prečo)
- chronické problémy – majú viaceré komplikované príčiny, ktoré je relatívne ťažké analyzovať a odstrániť
Metódy a nástroje riešenia v rámci Kaizenu a ich postupnosť:
- Identifikácia a popis problému
- Analýza problému :
- 7 starých a nových nástrojov kvality,
- Ishikawov diagram,
- Paretová analýza,
- ABC analýza,
- 5x prečo,
- Globál 8D,
- PM analýza,
- EWO analýza,
- DMAIC,
- FMEA/FMECA analýza,
- VSM na údržbe (VA/NVA),
- KVP
- Grafická vizualizácia strát
- Vypravovanie akčného plánu nápravných opatrení
- Štandardizácia a vizualizácia opatrení
- Monitoring nápravných opatrení
Využite služby nezávislého moderátora, znalého jednotlivých metód, ktorý dokáže získať požadované informácie pre úspešné vyriešenie problému a jeho procesnú štandardizáciu.
Vzhľadom k tomu ponúkame službu moderovania workshopov na chronické problémy, alebo často sa opakujúce problémy.